Το Μετρό απλώνει τις ράγες του σε όλη την Αθήνα -Οι 9 νέοι σταθμοί που έρχονται

Το Μετρό απλώνει τις ράγες του σε όλη την Αθήνα -Οι 9 νέοι σταθμοί που έρχονται

Μετά την υλοποίηση της επέκτασης της Γραμμής 2 προς Ίλιον, σειρά θα πάρουν δύο ακόμα επεκτάσεις που θα βελτιώσουν το συγκοινωνιακό προφίλ της πρωτεύουσας.

Παράλληλα με την κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό, του μεγαλύτερου δημοσίου έργου της χώρας με προϋπολογισμό 1,5 δισ. ευρώ, προλειαίνεται το έδαφος για την επέκταση της Γραμμής 2 (κόκκινης) προς Ίλιον, η οποία θα εξασφαλίσει τη σύνδεση των δυτικών προαστίων με το κέντρο της Αθήνας.

Όπως έχουμε γράψει, για την επέκταση της Γραμμής 2 προς τα δυτικά έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον 4 σχήματα, ενώ το επόμενο βήμα είναι η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών και η ανάδειξη του αναδόχου, ενδεχομένως στις αρχές του επόμενου έτους.

Η επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον αφορά στη δημιουργία γραμμή μήκους 4 χλμ. και τους 3 νέους σταθμούς Παλατιανή, Ίλιον και Άγιος Νικόλαος. Ο Σταθμός «Παλατιανή» χωροθετείται στη διασταύρωση των οδών Θηβών και Ανδρέα Παπανδρέου και διαθέτει 2 εισόδους εκατέρωθεν της Οδού Θηβών.

Ο Σταθμός «Ίλιον» χωροθετείται στη διασταύρωση των οδών Θηβών και Ελαιών και διαθέτει 2 εισόδους εκατέρωθεν της οδού Θηβών και πρόβλεψη σύνδεσης/μετεπιβίβασης επιβατών με τον ομώνυμο Σταθμό της μελλοντικής επέκτασης της Γραμμής 4 προς Πετρούπολη.

Ο Σταθμός «Άγιος Νικόλαος» χωροθετείται κάτω από το τμήμα της ομώνυμης οδού και τμήμα του διαμορφωμένου χώρου πρασίνου που βρίσκεται μεταξύ των οδών Παραμυθιάς, Ολύνθου, Ζίτσης και Αγ. Νικολάου.

Επιπροσθέτως, η σύμβαση περιλαμβάνει την επέκταση του Αμαξοστασίου Ελαιώνα σε γειτονική περιοχή εμβαδού περίπου 20 στρεμμάτων στη γωνία των οδών Αγίας Άννης και Πιερίας, η οποία σήμερα καταλαμβάνεται κυρίως από αποθήκες του τέως εργοστασίου της Αθηναϊκής Χαρτοποιίας και από άλλες ιδιοκτησίες.

Η εν λόγω επέκταση θεωρείται ιδιαίτερα σημαντική δεδομένου ότι θα αλλάξει τον συγκοινωνιακό χάρτη του Λεκανοπεδίου επιτρέποντας στο επιβατικό κοινό να μετακινείται από το Ίλιον στο Σύνταγμα και το αντίστροφο σε 20 λεπτά, όταν το Ίλιον-Ομόνοια θα διαρκεί 15 λεπτά.

Η διάρκεια του έργου είναι κάτι λιγότερο από 5 χρόνια, δηλαδή 57 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης.

Επέκταση προς Αχαρνές και Νότια Προάστια

Το ταξίδι, ωστόσο, της Γραμμής 2 προς τα δυτικά δεν αναμένεται να σταματήσει στον Άγιο Νικόλαο, μιας και στα σχέδια προβλέπεται η περαιτέρω επέκταση προς Αχαρνές, με δύο ενδιάμεσους σταθμούς σε Καματερό και Ζεφύρι.

Επιπλέον, στον χάρτη της Ελληνικό Μετρό περιλαμβάνεται και η επέκταση της κόκκινης γραμμής και προς τα Νότια Προάστια.

Την άνοιξη του 2021 είχε ολοκληρωθεί συγκοινωνιακή μελέτη που κατέδειξε ότι η βέλτιστη χάραξη έχει μήκος 4,5 χλμ. και περιλαμβάνει την κατασκευή τριών νέων σταθμών:

Ο πρώτος στην Άνω Γλυφάδα, κάτω από την Πλατεία Μακεδονίας, ο δεύτερος στη συμβολή της Βουλιαγμένης με τη Γρηγορίου Λαμπράκη και ο τρίτος και τελευταίος στην πλατεία Αγίου Κωνσταντίνου στη Γλυφάδα. Η συγκεκριμένη επέκταση θεωρείται ιδιαίτερα σημαντική, καθώς το τέρμα θα είναι πολύ κοντά στον νότιο πόλο της ανάπτυξης του Ελληνικού.

Πηγή: carandmotor.gr

 

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα