Ο διάλογος μηχανοδηγού – σταθμάρχη αφού το τρένο του Προαστιακού μπήκε σε γραμμή του Μετρό – «Σταμάτα και πάμε πίσω»

Ο διάλογος μηχανοδηγού – σταθμάρχη αφού το τρένο του Προαστιακού μπήκε σε γραμμή του Μετρό – «Σταμάτα και πάμε πίσω»

Ο διάλογος ανάμεσα στον μηχανοδηγό και στον σταθμάρχη αφού ο συρμός του Προαστιακού, που βρισκόταν στην Δουκίσσης Πλακεντίας, μπήκε σε γραμμή του Μετρό, βλέπει το φως της δημοσιότητας.

Σύμφωνα με το Mega, ο συρμός μπήκε σε λάθος γραμμή, καθώς ο σταθμάρχης κυκλοφορίας στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών ξέχασε να γυρίσει το κλειδί, περιμένοντας να φτάσει πρώτα συρμός του μετρό. Όταν διαπίστωσε ότι προπορεύεται ο Προαστιακός, αμέλησε να χαράξει νέα πορεία, στέλνοντας την αμαξοστοιχία σε λάθος γραμμή.

 Ο μηχανοδηγός συνέχισε την πορεία του για λίγα μέτρα μέχρι να αρχίσει να χτυπάει ο αισθητήρας στους πίνακες τηλεδιοίκησης στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών, τότε ήταν που του έδωσαν εντολή να ακινητοποιήσει το τρένο ακριβώς μπροστά από την υπόγεια σήραγγα του μετρό. O μηχανοδηγός, υπό το φόβο ατυχήματος, χαμήλωσε ταχύτητα, κινούμενος στη λάθος γραμμή για περισσότερο από 1 χιλιόμετρο.


Σύμφωνα με τον ΟΣΕ, ο μηχανοδηγός του προαστιακού αν και είδε τα 2 φωτοσήματα των οποίων οι ενδείξεις τον προειδοποιούσαν για την είσοδό του συρμού στις γραμμές του Μετρό, εν τούτοις τα παραβίασε και τα δύο και αφού τα προσπέρασε, σταμάτησε και επικοινώνησε με το ΣΚΑ.

Ο διάλογος μηχανοδηγού – σταθμάρχη
Μηχανοδηγός: Βλέπω δυο πορτοκαλί μπροστά μου φωτοσήματα.
Σταθμάρχης: Σταμάτα και πάμε πίσω.
 
Κατεπείγουσα προκαταρκτική έρευνα για το νέο περιστατικό με τρένο του Προαστιακού
Την παρέμβαση του προϊστάμενου της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών Αριστείδη Κορέα προκάλεσε δημοσίευμα για νέο περιστατικό με τρένο του Προαστιακού που παραλίγο να μπει στο δίκτυο του Μετρό στη Δουκίσσης Πλακεντίας στις 9 Οκτωβρίου.

Ο κ. Κορέας έδωσε εντολή για τη διενέργεια κατεπείγουσας προκαταρκτικής έρευνας στο πλαίσιο της οποίας θα διερευνηθεί αν έχουν διαπραχθεί τυχόν αξιόποινες πράξεις και από ποια πρόσωπα.

 
ΟΣΕ: «Δεν υπήρξε αντίθετη κίνηση συρμού»
Την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου περί ώρας 17:44 η αμαξοστοιχία 4245 που εκτελούσε το δρομολόγιο ΚΑΝΤΖΑ – ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ του προαστιακού, κατευθύνθηκε προς την είσοδο της γραμμής 3 της ΣΤΑΣΥ. Η διαδρομή οφείλεται σε σφάλμα χάραξης του Ρυθμιστή Κυκλοφορίας του ΣΚΑ.

Για το συμβάν αυτό επισημαίνονται τα ακόλουθα:

Σε καμία περίπτωση δεν υπήρξε ο παραμικρός κίνδυνος για τους επιβάτες τόσο του προαστιακού, όσο και για αυτούς του Μετρό. Ο εν λόγω συρμός κινήθηκε σε σηματοτεχνικά χαραγμένη (δηλαδή ασφαλή διαδρομή), που όμως δεν είχε διαπίστευση χρήσης καθόσον αφορά συρμούς του Μετρό.
Η κίνηση τόσο του εν λόγω συρμού, όσο και των υπολοίπων γίνεται με σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση που λειτουργούν κανονικά από το 2004.
Τόσο οι συρμοί του προαστιακού, όσο και αυτοί του μετρό έχουν το ίδιο διαλειτουργικό περιτύπωμα, που συνεπάγεται την απόλυτη συμβατότητα περιτυπωμάτων, άρα ακόμη και αν εισερχόταν στην γραμμή του μετρό δεν θα «σφήνωνε» στην σήραγγα όπως υπερβολικά αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα.
Ο μηχανοδηγός του προαστιακού αν και είδε τα 2 φωτοσήματα των οποίων οι ενδείξεις τον προειδοποιούσαν για την είσοδό του συρμού στις γραμμές του Μετρό, εν τούτοις τα ΠΑΡΑΒΙΑΣΕ και τα δύο και αφού τα προσπέρασε σταμάτησε και επικοινώνησε με το ΣΚΑ.
Εν συνεχεία δόθηκαν οι κατάλληλες οδηγίες παλινδρόμησης και χαράχθηκε εκ νέου η διαδρομή του κανονικού δρομολογίου.
Επιγραμματικά:

  • Όλες οι κινήσεις των συρμών γίνονται με σηματοδότηση – τηλεδιοίκηση.
  • Δεν υπήρξε αντίθετη κίνηση συρμού, αλλά ενδεχόμενη κυκλοφορία μη εξουσιοδοτημένου συρμού σε γραμμή μετρό.
  • Ο μηχανοδηγός παραβίασε δύο φωτοσήματα, οι ενδείξεις των οποίων του έδιναν σαφή προειδοποίηση για πιθανή είσοδο σε μη εξουσιοδοτημένη τροχιά.
  • Ο Ρυθμιστής Κυκλοφορίας τέθηκε άμεσα σε διαθεσιμότητα και επανεκπαίδευση με το ερώτημα της περαιτέρω απασχόλησής του σε θέση Ρυθμιστή Κυκλοφορίας.


Hellenic Train: Σε διαθεσιμότητα το προσωπικό που εμπλέκεται – Διερευνούμε τα αίτια
Ανακοίνωση εξέδωσε η Hellenic Train για το περιστατικό με τον συρμό του Προαστιακού που μπήκε στη γραμμή μετρό. Όπως αναφέρει η εταιρεία, “διερευνά τα αίτια του περιστατικού, που σημειώθηκε την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου, κατά το οποίο συρμός του Προαστιακού παραβίασε τις ενδείξεις εισόδου στη γραμμής του ΜΕΤΡΟ στον σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας”.

Η ανακοίνωση αναφέρει ακόμη ότι “η διερεύνηση πραγματοποιείται σε συνεργασία με τις αρμόδιες Αρχές, ενώ παράλληλα έχει ενεργοποιηθεί η πειθαρχική διαδικασία για την απόδοση ευθυνών. Το προσωπικό που εμπλέκεται στο περιστατικό έχει τεθεί σε διαθεσιμότητα. Η εταιρεία ακολουθεί αυστηρά πρωτόκολλα ασφαλείας σε όλες τις διαδικασίες της και εφαρμόζει σύγχρονα συστήματα εκπαίδευσης και αξιολόγησης για το προσωπικό της.

Η Hellenic Train παραμένει προσηλωμένη στη συνεχή βελτίωση της ασφάλειας του σιδηροδρομικού δικτύου, αναλαμβάνοντας τις απαραίτητες ενέργειες όπου απαιτείται”.

Τερεζάκης στον Realfm 97,8: Εκτός υπηρεσίας ο σταθμάρχης που έκανε το λάθος
Για «λάθος του σταθμάρχη» έκανε λόγο μιλώντας στον Realfm 97,8, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, σχετικά με το περιστατικό με συρμό του Προαστιακού που βρισκόταν στην Δουκίσσης Πλακεντίας και πήρε εντολή να μπει σε γραμμή του μετρό.

Ο κ. Τερεζάκης, μιλώντας στην εκπομπή του Νίκου Στραβελάκη, ανέφερε πως, «το περιστατικό συνέβη, αλλά όχι με όλες αυτές τις υπερβολές που γράφονται. Γιατί οδηγήθηκε εκεί συρμός του Προαστιακού είναι κάτι το οποίο το ερευνάμε. Πιθανότατα εκείνη την ώρα έπρεπε να μπει το μετρό και λόγω καθυστέρησης προηγήθηκε ο συρμός του Προαστιακού, χωρίς να αλλάξει χάραξη ο τηλεδιοικητής. Αυτό είναι το πρώτο εύρημα. Δεν μπήκε, όμως, ανάποδα, Μπήκε σε κανονική διαδρομή. Απλά αντί να συνεχίσει ευθεία, μπήκε με κανονική πορεία και χάραξη σε διαδρομή του μετρό. Δεύτερον, τα Προαστιακά τρένα όπως και οι συρμοί του μετρό έχουν ακριβώς την ίδια διάσταση, οπότε δεν θα σφήνωνε».

«Παραβίασε φωτοσήματα»
Μάλιστα, σύμφωνα με τον κ. Τερεζάκη, «ο μηχανοδηγός αν και με χάραξη, έστω και λανθασμένη, παραβίασε δύο φωτοσήματα που έλεγαν ότι μπαίνει στο μετρό. Τα παραβίασε, τα πέρασε και μετά σταμάτησε. Περιμένουμε να δούμε τι θα πει». 

Εκτός υπηρεσίας ο σταθμάρχης
«Το λάθος το έκανε ο σταθμάρχης, ο οποίος έχει βγει εκτός υπηρεσίας. Έχει πάει για επανεκπαίδευση και αναλόγως το ευρήματα θα δούμε πού και αν θα συνεχίσει», είπε μεταξύ άλλων ο κ. Τερεζάκης για να καταλήξει, «υπάρχει σύστημα ECS, αλλά οι συρμοί του Προαστιακού δεν έχουν τον εξοπλισμό. Τώρα γίνεται μια προσπάθεια μέσα στο 2025. Αλλά είναι από τις περιπτώσεις που το ECS δεν το πιάνει, γιατί δεν κινήθηκε αντίθετα ο συρμός».


Η ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης
«Η διοίκηση της Hellenic Train όπως συνηθίζει την τελευταία περίοδο – και για άλλη μια φορά – επιρρίπτει ευθύνες σε μηχανοδηγούς, αναφέροντας ψευδώς ότι τέθηκαν σε διαθεσιμότητα , όπως ψευδώς αναφέρει ότι παραβίασαν την είσοδο του Μετρό. Η Hellenic train γνωρίζει καλά ότι ο Μηχανοδηγος είχε ανοικτή ένδειξη εισόδου στην γραμμή του Μετρό και σταμάτησε πριν εισέλθει σε αυτήν και ενώ καλούσε επανειλημμένα τον σταθμάρχη του ΣΚΑ. Αντί η ΗΤ να προβληματιστεί για το 2ο περιστατικό στην περιοχή του ΣΚΑ τον τελευταίο μήνα, που αποσοβήσει με ενέργειες μηχανοδηγών, προσπαθεί να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη από τα υπαρκτά προβλήματα του σιδηροδρομικού δικτύου.

Το ίδιο ακριβώς κάνει και όταν εκδίδει και πουλά εισιτήρια που οι δρομολογιακοί τους χρόνοι δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, με αποτέλεσμα εξοργισμένοι επιβάτες να στρέφονται ενάντια στο προσωπικό αμαξοστοιχιών για τις καθημερινές καθυστερήσεις. Το ίδιο παραπλανητική ήταν και όταν διαφήμιζε τα ETR 470 ως επένδυση και σήμερα από τα 5 διαθέσιμα είναι λειτουργικά τα 2 ή 3 και σε αυτά όταν βρέχει οι μηχανοδηγοί πρέπει να κρατούν ομπρέλα για να προστατεύουν από το νερό που εισέρχεται στις καμπίνες μηχανοδήγησης.

Αυτοί που θα έπρεπε να είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα είναι οι Διοικούντες της ΗΤ και όχι οι εργαζόμενοι. Όσο η διοίκηση της ΗΤ επιμένει να κάνει το άσπρο – μαύρο, τόσο εξοργίζει τους εργαζόμενους. Ενημερωνουμε τον πραγματικό Διοικητη της Εταιρειας, κυριο Ζηλιασκόπουλο, ότι κανεις από εμας δεν φοβάται τις ποινές που επιβάλει επειδη μιλάμε για τα υπαρκτά προβλήματα ή τις διώξεις που αντιμετωπίζουν όσοι τηρούν τις εσωτερικές διαδικασίες για την ασφάλεια της κυκλοφορίας, προστατεύοντας το δημόσιο συμφέρον.
ΥΓ όπως διαπίστωσαν πλέον όλοι και μετά την παραδοχή του κ . Τερεζάκη για το συμβάν που αναδείξαμε , όταν λειτουργεί η Τηλεδιοικηση και υπάρχουν ενδείξεις στους μηχανοδηγούς, τα τρένα σταματάνε πριν τον κίνδυνο. Στην Λάρισα το βράδυ της 28/2/23, αυτές δεν υπήρχαν».

enikos

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

ΔΕΙΤΕ ΤΑ VIDEO

Δείτε ακόμα